Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 1 человек

палажэнне аб валанцёрскім атрадзе

Дата: 16 февраля в 14:20

ПАЛАЖЭННЕ

аб валанцёрскім атрадзе

Сапраўднае Палажэнне вызначае асновы рэгулявання валантэрскай дзейнасці навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі«Вялікакрушынаўская   базавая школа», вызначае кірунак дзейнасці валанцёраў, магчымыя формы падтрымкі руху.

  1. Агульныя палажэнні.

    1. Валанцёрскі атрад-гэта падлеткавае аб'яднанне добраахвотнікаў, якія ўдзельнічаюць у творчай, сацыяльна карыснай, сацыяльна значнай дзейнасці.

Атрад валанцёраў школы ствараецца з мэтай стварэння ўмоў для развіцця і рэалізацыі арганізатарскага, творчага і інтэлектуальнага патэнцыялу сацыяльна-актыўных падлеткаў.

    1. Атрадствораны і дзейнічае на падставе добраахвотнасці, самакіравання і раўнапраўнасці яго членаў.

    1. Удзельнікаматрадаможастацьнавучэнец школы, якіпадтрымліваемэты і задачыатрада і арыентаваны на каштоўнасціграмадства.

    1. Член атрада можа пакінуць сяброўства па ўласным жаданні, або быць выключаным па рашэнні агульнага сходу валанцёрскага атрада за дзеянні, якія не сумяшчальныя з ідэямі і прынцыпамі добраахвотніцтва.

    1. Праца валанцёрскага руху ажыццяўляецца ў вольны ад навучальнага працэсу час навучэнцаў.

    1. Ключавыя паняцці, якія выкарыстоўваюцца ў становішчы:

Валанцёрства (добраахвотніцтва) –гэта добраахвотнае прыняцце абавязкаў па аказанн ібязвыплатнайдапамогі.

Валанцёры (добраахвотнікі) – грамадзяне, якія ажыццяўляюць дабрачынную дзейнасцьу форме бязвыплатнай працы ў інтарэсах дабрабыту, у тымліку ў інтарэсах дабрачыннай арганізацыі.

Бязвыплатна япраца – бясплатная, неаплатная праца.

Шчаснікі – грамадзяне і юрыдычныяасобы, якія атрымліваюць дабрачыннуюдапамогу.

II. Мэты і задачы.

Мэты: фарміраванне каштоўнасцяў і моладзевай культуры, накіраваных на непрыманне сацыяльна небяспечных звычак, арыентацыю на здаровы лад жыцця і аказанне сацыяльнай дапамогі.

Задачы:

  • Развіццё высокіх маральных якасцяў шляхам прапаганды ідэй добраахвотнай працы на карысць грамадства.

  • Прыцягненне навучэнцаў да вырашэння сацыяльназначных праектаў.

  • Прафілактыка шкодных звычак, наркаманіі.

  • Развіццё пазітыўнай матывацы івучняў да вядзення здаровага ладу жыцця і павышэнне ўзроўню культуры здароўя.

  • Укараненне сацыяльных праектаў, сацыяльных праграм, мерапрыемстваў, акцый і ўдзел у іх.

  • Узаемадзеянне і супрацоўніцтва з усімі зацікаўленымі асобамі і арганізацыямі ў пытаннях добраахвотніцтва, захавання, умацавання і фарміравання здароўя навучэнцаў.

  • Падрыхтоўка лідэраў для працы ў асяроддзі аднагодкаў.

  • Фарміраванне сацыяльных навыкаў.

  • Арганізацыя вольнага часу навучэнцаў як аднаго з звёнаў прафілактычнай работы.

  • Атрыманнене абходнага вопыту і навыкаў для рэалізацыі ўласных ідэй і праектаў у сферы прапаганды здаровага ладу жыцця.

  1. Вядучыяпрынцыпыдзейнасціатрада.

  • Добраахвотнасць – ніхто не можа быць прымушаны дзейнічаць у якасц ідобраахвотніка, добраахвотнікі дзейнічаюць толькі па добрай волі.

  • Бязвыплатнасць – працадобраахвотнікаў не аплачваецца, добраахвотнікі аказваюць бязвыплатную дапамогу і ажыццяўляюць бязвыплатную працу.
  • Адказнасць – добраахвотнікі, якіяўзялі на сябе тую ці іншую працу – прымаюць на сябе асабістую адказнасць за яе якаснае выкананне і давядзенне да канца.

  • Павага – добраахвотнікі паважаюць годнасць, асаблівасці і культуру ўсіх людзей.

  • Роўнасць – добраахвотнікі прызнаюць роўныя магчымасці ўдзелу кожнага ў калектыўнай дзейнасці.

  • Самаўдасканаленне – добраахвотнікі прызнаюць, што добраахвотніцкая дзейнасць спрыяе іх асабістага ўдасканалення, набыцця новых ведаў і навыкаў, праявы здольнасцяў магчымасцяў, самарэалізацыі.

  • Маральнасць – вынікаючы ў сваёй дзейнасці маральна-этычным нормам добраахвотнікі, асабістым прыкладам садзейнічаюць фарміраванню і распаўсюджванню ў грамадстве духоўна-маральных і гуманістычных каштоўнасцяў.

  1. Асноўныянапрамкідзейнасці.

  • Інфармацыйна-асветніцкі

  • Забаўляльны

  • Спартыўна-аздараўленчы

  • Сацыяльнаеваланцёрства

  1. Відыдобраахвотніцкайдзейнасці
  • Аказанне канкрэтнай дапамогі навучэнцам, неабароненым слаям насельніцтва, ахова навакольнага асяроддзя.

  • Распрацоўка і рэалізацыя сацыяльных  праектаў, мерапрыемстваў і акцый.

  • Развіццё праектаў, накіраваных на прапаганду здаровага ладу жыцця сярод моладзі, прафілакты кукурэння, алкагалізму, ужывання наркотыкаў.

  • Прапаганд аздаровага ладу жыцця.

  • Удзел у праектах, накіраваных на рашэнне праблем мясцовых супольнасцяў.

  • Інфармаванне насельніцтва, у тым ліку праз сродкі масавай інфармацыі аб дзейнасці валанцёрскага руху.

  1. Правы і абавязківаланцёраў

    1. Валанцёрмае права:

  • Добраахвотна ўступаць у валанцёрскі рух.

  • Добраахвотна выходзіць са складу удзельніка ўваланцёрскага руху.

  • Самастойна планаваць сваю дзейнасць і праяўляць ініцыятыву, свабодна выказваць асабістае меркаванне.

  • Ажыццяўляць сваю дзейнасць зыходзячы са сваіх памкненняў, здольнасцяў і патрэбаў, калі яна не супярэчыць Канвенцыі па правах чалавека, Канвенцыі па правах дзіцяці, інтарэсам школы і дадзеным становішчу.

  • Уносіць прапановы пры абмеркаванні формаў і метадаў ажыццяўлення валанцёрскай дзейнасці ў атрадзе, арганізацыі, з якой ён супрацоўнічае.

  • Удзельнічаць у кіраванні добраахвотніцкім атрадам праз дзейнасць у органах самакіравання.

    1. Валанцёр абавязаны:

  • Ведаць і выконваць мэты, задачы і прынцыпы свайго атрада і ўмацоўваць яго аўтарытэт. Падтрымліваць і развіваць асноўныя ідэі руху.

  • Мець уласную ўстойлівую, адмоўную пазіцыю да ўжывання псіхаактыўных рэчываў, алкаголю, тытуню і іншым негатыўным з'явам, пры неабходнасці ўмець даказваць яе значнасць.

  • Добрасумленна выконваць даручаную працу.

  • Наведваць заняткі, навучальныя семінары і т. д. для павышэння ўзроўню сваёй падрыхтаванасці да валанцёрскай дзейнасці.

  1. Асноўныяпрынцыпыкіраўніцтваатрадам

    1. Валанцёрскім атрадам кіруе камандзір, абраны на агульным сходзе, які:

  • Уяўляе атрад перад усімі дзяржаўнымі органамі і ўстановамі, грамадскімі і іншым іарганізацыямі.

  • Арганізуе дзейнасць валанцёрскага атрада.

  • Вядзе дакументацыю атрада і даваць справаздачу аб сваёй працы перад агульным сходам.

  • Спрыяе фарміраванню пазітыўнага маральна-псіхалагічнаг аклімату ў атрадзе.

  • Спрыяе асобаснаму творчаму росту валанцёраў; развіццю і максімальнай рэалізацыі іх грамадскай актыўнасці; фарміраванню сацыяльна арыентаванай унутрыатраднай арганізацыйнай культуры.

  • Ажыццяўляе інфармацыйнае забеспячэнне жыццядзейнасці валанцёрскага атрада.

  • Арганізуе прадуктыўны, творчывольны час членаў атрада і іх узаемадзеянне ў пазаўрочны час.

    1. Камандзір валанцёрскага атрада нясе адказнасць за псіхалагічны клімат і бяспеку членаў атрада.

  1. Заахвочванне валанцёра.

  • Ўзнагароджанне граматай.

  • Уручэнне падарунка, сувеніра.

  • Удзел у турыстычных і забаўляльных паездках.
Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.