ПАЛАЖЭННЕ
аб валанцёрскім атрадзе
Сапраўднае Палажэнне вызначае асновы рэгулявання валантэрскай дзейнасці навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі«Вялікакрушынаўская базавая школа», вызначае кірунак дзейнасці валанцёраў, магчымыя формы падтрымкі руху.
- Агульныя палажэнні.
-
- Валанцёрскі атрад-гэта падлеткавае аб'яднанне добраахвотнікаў, якія ўдзельнічаюць у творчай, сацыяльна карыснай, сацыяльна значнай дзейнасці.
Атрад валанцёраў школы ствараецца з мэтай стварэння ўмоў для развіцця і рэалізацыі арганізатарскага, творчага і інтэлектуальнага патэнцыялу сацыяльна-актыўных падлеткаў.
-
- Атрадствораны і дзейнічае на падставе добраахвотнасці, самакіравання і раўнапраўнасці яго членаў.
-
- Удзельнікаматрадаможастацьнавучэнец школы, якіпадтрымліваемэты і задачыатрада і арыентаваны на каштоўнасціграмадства.
-
- Член атрада можа пакінуць сяброўства па ўласным жаданні, або быць выключаным па рашэнні агульнага сходу валанцёрскага атрада за дзеянні, якія не сумяшчальныя з ідэямі і прынцыпамі добраахвотніцтва.
-
- Праца валанцёрскага руху ажыццяўляецца ў вольны ад навучальнага працэсу час навучэнцаў.
-
- Ключавыя паняцці, якія выкарыстоўваюцца ў становішчы:
Валанцёрства (добраахвотніцтва) –гэта добраахвотнае прыняцце абавязкаў па аказанн ібязвыплатнайдапамогі.
Валанцёры (добраахвотнікі) – грамадзяне, якія ажыццяўляюць дабрачынную дзейнасцьу форме бязвыплатнай працы ў інтарэсах дабрабыту, у тымліку ў інтарэсах дабрачыннай арганізацыі.
Бязвыплатна япраца – бясплатная, неаплатная праца.
Шчаснікі – грамадзяне і юрыдычныяасобы, якія атрымліваюць дабрачыннуюдапамогу.
II. Мэты і задачы.
Мэты: фарміраванне каштоўнасцяў і моладзевай культуры, накіраваных на непрыманне сацыяльна небяспечных звычак, арыентацыю на здаровы лад жыцця і аказанне сацыяльнай дапамогі.
Задачы:
- Развіццё высокіх маральных якасцяў шляхам прапаганды ідэй добраахвотнай працы на карысць грамадства.
- Прыцягненне навучэнцаў да вырашэння сацыяльназначных праектаў.
- Прафілактыка шкодных звычак, наркаманіі.
- Развіццё пазітыўнай матывацы івучняў да вядзення здаровага ладу жыцця і павышэнне ўзроўню культуры здароўя.
- Укараненне сацыяльных праектаў, сацыяльных праграм, мерапрыемстваў, акцый і ўдзел у іх.
- Узаемадзеянне і супрацоўніцтва з усімі зацікаўленымі асобамі і арганізацыямі ў пытаннях добраахвотніцтва, захавання, умацавання і фарміравання здароўя навучэнцаў.
- Падрыхтоўка лідэраў для працы ў асяроддзі аднагодкаў.
- Фарміраванне сацыяльных навыкаў.
- Арганізацыя вольнага часу навучэнцаў як аднаго з звёнаў прафілактычнай работы.
- Атрыманнене абходнага вопыту і навыкаў для рэалізацыі ўласных ідэй і праектаў у сферы прапаганды здаровага ладу жыцця.
- Вядучыяпрынцыпыдзейнасціатрада.
- Добраахвотнасць – ніхто не можа быць прымушаны дзейнічаць у якасц ідобраахвотніка, добраахвотнікі дзейнічаюць толькі па добрай волі.
- Бязвыплатнасць – працадобраахвотнікаў не аплачваецца, добраахвотнікі аказваюць бязвыплатную дапамогу і ажыццяўляюць бязвыплатную працу.
- Адказнасць – добраахвотнікі, якіяўзялі на сябе тую ці іншую працу – прымаюць на сябе асабістую адказнасць за яе якаснае выкананне і давядзенне да канца.
- Павага – добраахвотнікі паважаюць годнасць, асаблівасці і культуру ўсіх людзей.
- Роўнасць – добраахвотнікі прызнаюць роўныя магчымасці ўдзелу кожнага ў калектыўнай дзейнасці.
- Самаўдасканаленне – добраахвотнікі прызнаюць, што добраахвотніцкая дзейнасць спрыяе іх асабістага ўдасканалення, набыцця новых ведаў і навыкаў, праявы здольнасцяў магчымасцяў, самарэалізацыі.
- Маральнасць – вынікаючы ў сваёй дзейнасці маральна-этычным нормам добраахвотнікі, асабістым прыкладам садзейнічаюць фарміраванню і распаўсюджванню ў грамадстве духоўна-маральных і гуманістычных каштоўнасцяў.
- Асноўныянапрамкідзейнасці.
- Інфармацыйна-асветніцкі
- Забаўляльны
- Спартыўна-аздараўленчы
- Сацыяльнаеваланцёрства
- Відыдобраахвотніцкайдзейнасці
- Аказанне канкрэтнай дапамогі навучэнцам, неабароненым слаям насельніцтва, ахова навакольнага асяроддзя.
- Распрацоўка і рэалізацыя сацыяльных праектаў, мерапрыемстваў і акцый.
- Развіццё праектаў, накіраваных на прапаганду здаровага ладу жыцця сярод моладзі, прафілакты кукурэння, алкагалізму, ужывання наркотыкаў.
- Прапаганд аздаровага ладу жыцця.
- Удзел у праектах, накіраваных на рашэнне праблем мясцовых супольнасцяў.
- Інфармаванне насельніцтва, у тым ліку праз сродкі масавай інфармацыі аб дзейнасці валанцёрскага руху.
- Правы і абавязківаланцёраў
-
- Валанцёрмае права:
- Добраахвотна ўступаць у валанцёрскі рух.
- Добраахвотна выходзіць са складу удзельніка ўваланцёрскага руху.
- Самастойна планаваць сваю дзейнасць і праяўляць ініцыятыву, свабодна выказваць асабістае меркаванне.
- Ажыццяўляць сваю дзейнасць зыходзячы са сваіх памкненняў, здольнасцяў і патрэбаў, калі яна не супярэчыць Канвенцыі па правах чалавека, Канвенцыі па правах дзіцяці, інтарэсам школы і дадзеным становішчу.
- Уносіць прапановы пры абмеркаванні формаў і метадаў ажыццяўлення валанцёрскай дзейнасці ў атрадзе, арганізацыі, з якой ён супрацоўнічае.
- Удзельнічаць у кіраванні добраахвотніцкім атрадам праз дзейнасць у органах самакіравання.
-
- Валанцёр абавязаны:
- Ведаць і выконваць мэты, задачы і прынцыпы свайго атрада і ўмацоўваць яго аўтарытэт. Падтрымліваць і развіваць асноўныя ідэі руху.
- Мець уласную ўстойлівую, адмоўную пазіцыю да ўжывання псіхаактыўных рэчываў, алкаголю, тытуню і іншым негатыўным з'явам, пры неабходнасці ўмець даказваць яе значнасць.
- Добрасумленна выконваць даручаную працу.
- Наведваць заняткі, навучальныя семінары і т. д. для павышэння ўзроўню сваёй падрыхтаванасці да валанцёрскай дзейнасці.
- Асноўныяпрынцыпыкіраўніцтваатрадам
-
- Валанцёрскім атрадам кіруе камандзір, абраны на агульным сходзе, які:
- Уяўляе атрад перад усімі дзяржаўнымі органамі і ўстановамі, грамадскімі і іншым іарганізацыямі.
- Арганізуе дзейнасць валанцёрскага атрада.
- Вядзе дакументацыю атрада і даваць справаздачу аб сваёй працы перад агульным сходам.
- Спрыяе фарміраванню пазітыўнага маральна-псіхалагічнаг аклімату ў атрадзе.
- Спрыяе асобаснаму творчаму росту валанцёраў; развіццю і максімальнай рэалізацыі іх грамадскай актыўнасці; фарміраванню сацыяльна арыентаванай унутрыатраднай арганізацыйнай культуры.
- Ажыццяўляе інфармацыйнае забеспячэнне жыццядзейнасці валанцёрскага атрада.
- Арганізуе прадуктыўны, творчывольны час членаў атрада і іх узаемадзеянне ў пазаўрочны час.
-
- Камандзір валанцёрскага атрада нясе адказнасць за псіхалагічны клімат і бяспеку членаў атрада.
- Заахвочванне валанцёра.
- Ўзнагароджанне граматай.
- Уручэнне падарунка, сувеніра.
- Удзел у турыстычных і забаўляльных паездках.