Пошукава-даследчы піянерскі атрад “Патрыёт”
Спіс
пошукава-даследчага атрада “Патрыёт” піянерскай дружыны імя Г.С.Кавалёва
1. Хапанкова Ганна – камандзір атрада
2. Анісечкаў Максім – памочнік камандзіра
3. Анісечкаў Яўзгеній – адказны за архіўна-даследчую работу
4. Калодка Анастасія - адказны за архіўна-даследчую работу
5. Ільін Дзмітрый – адказны за інфармацыйна - метадычную і арганізацыйную работу
6. Сафонава Аляксандра – член атрада
7. Біч Эліна Сяргееўна – член атрада
8. Маспанава Валерыя – член атрада
Кіраўнік атрада: Біч Уладзімір Іванавіч
Палажэнне
аб пошукава-даследчым піянерскім атрадзе “Патрыёт”
Пошукава-даследчы піянерскі атрад з'яўляецца добраахвотным аб'яднаннем у піянерскай дружыне ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі, дзейнасць якога накіравана на захаванне і ўвекавечанне памяці загінуўшых у гады Вялікай Айчыннай вайны, падзеях і людзях часоў Вялікай Айчыннай вайны
Задачамі работы атрада з'яўляюцца:
- сваякоў загінуўшых і без вестак зніклых савецкіх воінаў у гады Вялікай Айчыннай вайны;
-арганізацыя архіўна-даследчай работы па ўстанаўленні і ўдакладненні звестак, фатаграфій аб загінуўшых у гады Вялікай Айчыннай вайны савецкіх воінаў, пошук сваякоў загінуўшых;
-садзейнічанне грамадзянскаму, ваенна-патрыятычнаму і героіка-патрыятычнаму выхаванню навучэнцаў праз арганізацыю і правядзенне мерапрыемстваў патрыятычнай накіраванасці.
Формы работы атрада:
-работа з архіўнымі дакументамі;
-гутарка, інтэрв’ю са сведкамі Вялікай Айчыннай вайны, сваякамі ўдзельнікаў Вялікай Айчыннай вайны;
-пошукава-даследчая дзейнасць;
-прэзентацыя даследаванняў на навукова-даслечых канферэнцыях рознага ўзроўню;
-напаўненне віртуальнай інфармацыйнай базы ўдзельнікаў Вялікай Айчыннай вайны “Беларусь помніць. Помнім кожнага”.
Дакументацыя атрада:
1.Загад аб стварэнні атрада;
2.Спіс атрада;
3.Асабістыя заявы вучняў аб уключэнні ў склад пошукава- даследчага піянерскага атрада;
4. План і карта пошукавых работ;
5.Справаздача аб дзейнасці атрада.
Структура кіравання атрадам
Вышэйшым органам кіравання атрада з’яўляецца агульны сход. Агульны сход збіраецца па меры неабходнасці. Асноўная фунукцыя агульнага сходу: планаванне і аналіз дзейнасці атрада па дасягненню мэтаў, у інтарэсах якіх ён створаны.
Рашэнні агульнага сходу прымаюцца большасцю галасоў прысутных.
Кіраўніцтва атрадам ажыццяўляе кіраўнік атрада, які назначаецца загадам дырэктара установы адукацыі, супрацоўнік установы агульнай сярэдняй адукацыі: кіраўнік патрыятычнага выхавання, настаўнік гісторыі, педагог дадатковай адукацыі краязнаўчага або ваенна-патрыятычнага профіля і іншыя.
Кіраўнік атрада:
-ажыццяўляе агульнае кіраўніцтва атрадам;
-забяспечвае каардынацыю дзеянняў атрада з дзяржаўнымі органамі і іншымі структурамі па пытаннях арганізацыі пошукавай дзейнасці;
-адказвае за жыццё і здароўе ўдзельнікаў атрада;
-вырашае арганізацыйныя пытанні па пошукавай дзейнасці;
-адказвае за дакладнасць сабраных матэрыялаў;
-адказвае за размяшчэнне інфармацыйных матэрыялаў на інфармацыйна-рэсурснай базе герояў Вялікай Айчыннай вайны “Беларусь помніць. Помнім кожнага”.
Склад атрада:
Для ажыццяўлення пошукавай дзейнасці ствараецца штаб атрада, у склад якога ўваходзяць:
-камандзір атрада;
-памочнік камандзіра;
-адказны за архіўна-даследчую работу;
-адказны за інфармацыйна-метадычную, арганізацыйную работу;
члены атрада.
-арганізацыя дзейнасці атрада.
Арганізацыю дзейнасці атрада ажыццяўляе камандзір атрада і памочнік камандзіра пад кіраўніцтвам кіраўніка атрада.
Камандзір атрада і яго памочнік:
-складаюць план пошукавай работы, карту правядзення пошукавых работ;
-адказваюць за вядзенне неабходнай справаздачнай дакументацыі;
-у час правядзення пошукавай работы каардынуюць працу пошукавай групы;
-адказваюць за зберажэнне і дакладнасць атрыманай інфармацыі.
Адказны за архіўна-даследчую работу:
-ажыццяўляе архіўна-даследчую работу па ўдакладненню і ўстанаўленню звестак аб загінуўшых;
-арганізуе работу па пошуку родных загінуўшых;
-на аснове вывучэння розных інфармацыйных крыніц, архіўных дакументаў складае біяграфічныя дадзеныя ( дата нараджэння, смерці, узнагароды, удзел у баявых дзеяннях і інш.) аб героі Вялікай Айчыннай вайны, апісанне баявых дзеянняў, якія праходзілі на тэрыторыі населеных пунктаў Республікі Беларусь;
-вядзе неабходную дакументацыю.
Адказны за інфармацыйна-метадычную і арганізацыйную работу:
-апрацоўвае і афармляе інфармацыю па пошукава-даследчай дзейнасці (сканіруе фатаграфіі з сямейных і другіх архіваў, рэдактуе тэкст і інш.
Бацькі маюць права ўдзельнічаць у рабоце атрада, у тым ліку і пошукавай.
Для дасягнення мэтаў праекту пошукавы атрад:
-вядзе пошук загінуўшых савецкіх воінаў;
-праводзіць неабходную архіўна-даследчую работу па ўстанаўленню невядомых старонак баявога шляху воінскіх злучэнняў, удакладненню і ўстанаўленню звестак аб загінуўшых савецкіх воінах у гады Вялікай Айчыннай вайны;
-размяшчае інфармацыю па вынікам архіўнай работы на інтэрнэт-платформе “Беларусь помніць. Помнім кожнага”;
-арганізуе і ўдзельнічае ў патрыятычных мерапрыемствах, ваенна-гістарычных святах, гульнях, кіна-відэаздымках, тэатралізаваных праграмах і іншых святочных мерапрыемствах патрыятычнага накірунку;
-удзельнічае і распрацоўвае асабістыя праграмы ў галіне грамадзянска-патрыятычнага выхавання;
-размяшчае інфармаццыю аб сваёй дзейнасці ў сродках масавай інфармацыі, на школьным інтэрнэт-сайце, у сацыяльных сетках;
-ажыццяўляе абмен вопытам з другімі пошукавымі патрыятычнымі аб’яднаннямі;
-ажыццяўляе сваю дзейнасць праз узаемадзеянне з кіраўніцтвам установы адукацыі органамі дзяржаўнай улады, органамі мясцовага самакіравання, ветэранскімі арганізацыямі, органамі ўнутраных спраў, вайсковымі часцямі, грамадскімі арганізацыямі, архівамі і інш.
План работы
пошукава-даследчага піянерскага атрада “Патрыёт”
дзяржаўнай установы адукацыі “Вялікакрушынаўская базавая школа”
на 2024/2025 навучальны год
№ п/п |
Мерапрыемства |
Дата |
Адказны |
1. |
Арганізацыя работы пошукава-даследчага піянерскага атрада “Патрыёт” |
Верасень |
Хапанкова Г.І. |
2. |
Інструктаж па тэхніцы бяспекі пры ажыццяўленні пошукава – даследчай дзейнасці, экскурсіі |
На працягу года |
Біч У.І. |
3. |
Удзел у мерапрыемствах грамадхзянска – патрыятычнга накірунку ў адпаведнасці з планам |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
4. |
Удзел у акцыях і мерапрыемствах, якія праходзяць у рамках акцыі “Беларусь помніць. Помніць кожнага” |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
5. |
Акцыя “Помнік” |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
6. |
Экскурсіі па грамадзянска – патрыятычнаму выхаванню |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
7. |
Удзел у святочных мерапрыемствах, прысвечаных дзяржаўным святам і памятным датам Рэспублікі Беларусь |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
8. |
Удзел у рэспубліканскай патрыятычнай акцыі “Іх подзвіг у памяці нашчадкаў зберажом” |
Студзень |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
9. |
Правядзенне работы, звязанай з вывучэннем архіўных дакументаў і іншых інфармацыйных крыніц |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
10. |
Відэаінтэрв’ю з малалетняй вязніцай “Гэта нельга забыць” |
Красавік |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
11. |
Папаўненне матэрыялаў экспазіцыі “Расследванне генацыду” |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
12. |
Арганізацыя паказу хроніка – дакументальных кіна- і відэафільмаў аб Вялікай Айчыннай вайне і падзеях ваенных гадоў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
13. |
Размяшчэнне матэрыялаў пошукава – даследчага піянерскага атрада на інфармацыйным інтэрнэт- рэсурсе “Беоарусь помніць. Помніць кожнага” |
На працягу года |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
14. |
Апрацоўка і сістэматызацыя вынікаў пошуковых экспедыцый |
Кожная чвэрць |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |
15. |
Падвядзенне вынікаў работы, афармленне выніковай справаздачы аб дзейнасці атрада |
Май |
Хапанкова Г.І. Біч У.І. |